مراحل ارسال لیست مالیات حقوق کارکنان در سایت سامانه مالیات بر حقوق کارکنان

برای ثبت لیست مالیات حقوق کارکنان ابتدا باید به سایت salary.tax.gov.ir وارد شوید.

سپس با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد پرتال خود می شوید. (در صورت عدم دریافت کد اقتصادی توضیحات آن در پادکست بعد داده خواهد شد.)

در صورتی که پیش ثبت نام کد اقتصادی شما به مرحله 44 رسیده باشد نیز کفایت می کند.

پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور وارد صفحه مشخصات کارفرما می شوید.

اولین اقدام وارد کردن اطلاعات هویتی حقوق بگیران است که برای این کار از منوی حقوق بگیران گزینه حقوق بگیر جدید را انتخاب می کنیم؛ با انتخاب حقوق بگیر جدید وارد فرم اطلاعات هویتی حقوق بگیر جدید می شوید.

در این قسمت فایلی که از قبل از نرم افزار حقوق و دستمزد خود دریافت کرده اید را بارگزاری می کنید.

سپس باید ماه، حوزه مالیاتی ، نوع لیست، نام لیست را کامل کنید و نحوه ثبت لیست را انتخاب کنید.

 

موارد نوع لیست

اصلی، الحاقی و اصلاحی می باشد که به اختصار در ذیل توضیحات آن داده خواهد شد

اصلی در صورتی که اولین اقدام شما برای ارسال فایل ماه مورد نظرتان می باشد حتما باید نوع لیست را اصلی انتخاب کنید.

الحاقی درصورتی که اشتباهی در تلاش های قبلی مان برای فایل از قبیل جا افتادن یکی از کارکنان داشتیم آن را اصلاح و مجدد این بار از نوع لیست الحاقی ارسال می کنیم.

اصلاحی در صورتی که فایل ارسال شده به طور کل اشتباه شده باشد نوع لیست را اصلاحی انتخاب می کنیم.

 

‌انواع نحوه ثبت لیست

گزینه های نحوه ثبت لیست: بدون ارسال فایل متنی، ارسال فایل متنی بدون پرسنل، ارسال فایل متنی با پرسنل، ارسال فایل فشرده، کپی از ماه های قبل می باشند؛ پس از انتخاب یکی از این موارد بر روی دکمه ثبت لیست کلیک کنید.

پس از مدت زمان کمی به قسمت گزارشات خطا رفته و در صورت وجود خطا اصلاحات مورد نیاز را انجام دهید.

از منوی فهرست حقوق فهرست لیست ها و سپس بر روی عملیات کلیک کنید؛ برای اطمینان بیشتر می توانید گزینه خطاهای فایل و خلاصه لیست ها را مطالعه کنید.

درصورت نبود هیچ مشکلی گزینه تایید نهایی لیست را انتخاب کنید در صورت ارسال موفقیت آمیز لیست کد رهگیری به شما داده خواهد شد.

 

 

1,006

0


دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید