پورسانت در سپیدار چیست؟

 

قطعا شما هم تا به حال از خودتان پرسیده اید که پورسانت یعنی چه؟ شاید هم معنای آن را می‌دانید. با نگاهی به فرهنگ لغت عمید می‌بینیم پورسانت در سپیدار را درصدی که شخصی، به دلیل مشارکت در کاری، از سود حاصل از آن دریافت می کند، می‌گویند.

 
پورسانت در فروش چیست؟

 

به میزان پولی که یک فروشنده بر اساس تعداد فروش‌ هایش کسب می‌کند، پورسانت فروش می‌گویند.

پورسانت در فروش (یا کمیسیون فروش) یکی از جنبه‌ های کلیدی جبران خدمت نیروهای فروش است.

پورسانت فروش در اصل حقوق مازادی است که فروشندگان جدا از حقوق استاندارد خود دریافت می‌کنند.
 
بد نیست بدانید که پورسانت در فروش با پورسانت بازاریابی تفاوت دارد ؛

پورسانت بازاریابی در واقع حق العملی است که شما به فردی که برای محصول یا خدمت شما بازاریابی کرده می‌پردازید و هزینه آن مانند هزینه تبلیغات برای شماست؛ در حالی که پورسانت فروش به خاطر فروش محصول یا خدمت شما به کارشناس فروش ماهر پرداخت می‌شود.
 

در تعیین حقوق و پورسانت فروش، جایی برای تجدید نظر نیست. تعیین برنامه‌ ی جدید، اهداف تیم را تغییر داده و انگیزه و روحیه نمایندگان فروش را از بین می‌برد .

 

مراحل انجام پورسانت در سپیدار:

 

۱- برای تعریف پورسانت، پس از ورود به سیستم وارد قسمت مشتریان و فروش شده و در بخش عملیات، گزینه‌ی «پورسانت جدید» را انتخاب نمایید.

 

 

۲- در فرمی که باز می‌شود “شماره” و “عنوان” را وارد نمایید.

 

 

پورسانت در سپیدار

 

 

مبنای محاسبه پورسانت را از میان گزینه‌ های :

حجم فروش کالا در یک فاکتور، حجم فروش در یک فاکتور، حجم فروش کالا در بازه، سر جمع فروش فاکتورها در بازه و یا ورود دستی انتخاب نمایید .

 

 

پورسانت

 

 

سپس مبنای مشارکت فاکتور را از سلکتور آن انتخاب نمایید.

 

 

پورسانت

 

 

تاریخ‌ های مربوط به محاسبه‌ ی پورسانت را وارد نمایید، پس از آن نوع فروش مربوطه را از سلکتور آن انتخاب کنید.

در قسمت نوع محاسبه، نوع محاسبه‌ ی پورسانت را به‌ صورت “ساده” یا “پلکانی”، مبنای محاسبه‌ ی حجم فروش را براساس “مقدار” یا “مبلغ”، و  در قسمت نوع پورسانت، می‌توانید نوع آن را بر اساس “درصدی” یا “مبلغی” انتخاب کنید.

 

 

پورسانت

 

 

فرم تعریف پورسانت دارای بخش‌ های: پله‌ های محاسبه‌ ی پورسانت، کالا/خدمت‌ های مرتبط، فروشندگان مرتبط و مناطق مرتبط می‌باشد.

 

با انتخاب گزینه‌ ی افزودن پایین فرم پله‌ های محاسبه‌ ی پورسانت را به‌ ترتیب وارد نمایید.

 

 

پورسانت در سپیدار

 

 

سپس در قسمت کالا/خدمت‌ های مرتبط، کالا/خدمت را از سلکتور آن انتخاب نمایید.

 

پورسانت

 

اگر می‌خواهید مشخص کنید که پورسانت به چه فروشنده‌ ای در چه منطقه‌ ای اختصاص می یابد، گزینه‌ ی “فروشندگان مرتبط” و “مناطق مرتبط با فروش” را از سلکتور آن انتخاب نمایید.

سپس در بالای فرم گزینه‌ ی ذخیره را انتخاب نمایید.

 

 

پورسانت

 

 

پس از اینکه پورسانت هر فروشنده مشخص شد، پورسانت هر فروشنده به تفکیک محاسبه می‌شود.

برای محاسبه پورسانت، در قسمت مشتریان و فروش، گزینه‌ی «محاسبه‌ ی پورسانت جدید» را انتخاب نمایید.

در فرمی که برای شما باز می‌شود، گزینه‌ های “فروشنده” و “نوع پورسانت” را از سلکتور آن انتخاب نمایید، سپس در قسمت “از تاریخ”، “تا تاریخ”، تاریخ‌ های مربوط به محاسبه را وارد نمایید.

در پایین فرم گزینه‌ ی «محاسبه» را انتخاب کنید، سپس اقلام محاسبه، فاکتورهای مرتبط و پله‌ های محاسبه به‌ ترتیب نمایش داده می‌شود.

 

پورسانت

 

سپس در قسمت سمت چپ فرم، مبلغ پورسانت را نمایش می‌دهد.

 

پورسانت

 

در فرمی که باز می‌شود “شماره” و “عنوان” را وارد نمایید.

 

پورسانت

 

 

مبنای محاسبه پورسانت در سپیدار را از میان گزینه‌ های: حجم فروش کالا در یک فاکتور، حجم فروش در یک فاکتور، حجم فروش کالا در بازه، سر جمع فروش فاکتورها در بازه و یا ورود دستی انتخاب نمایید.

 

پورسانت

 

سپس مبنای مشارکت فاکتور را از سلکتور آن انتخاب نمایید.

 

پورسانت

 

 

سپس تاریخ‌ های مربوط به محاسبه‌ ی پورسانت را وارد نمایید، پس از آن نوع فروش مربوطه را از سلکتور آن انتخاب کنید.

در قسمت نوع محاسبه، نوع محاسبه‌ ی پورسانت را به‌ صورت “ساده” یا “پلکانی”، مبنای محاسبه‌ ی حجم فروش را براساس “مقدار” یا “مبلغ”، و در قسمت نوع پورسانت، می‌توانید نوع آن را براساس “درصدی” یا “مبلغی” انتخاب کنید.

 

پورسانت

 

فرم تعریف پورسانت دارای بخش‌ های: پله‌ های محاسبه‌ ی پورسانت، کالا/خدمت‌ های مرتبط، فروشندگان مرتبط و مناطق مرتبط می‌باشد.

با انتخاب گزینه‌ ی افزودن پایین فرم پله‌ های محاسبه‌ ی پورسانت را به‌ ترتیب وارد نمایید.

 

پورسانت در سپیدار

 

 

اگر می‌خواهید مشخص کنید که پورسانت به چه فروشنده‌ ای در چه منطقه‌ ای اختصاص یابد، گزینه‌ ی “فروشندگان مرتبط” و “مناطق مرتبط با فروش” را از سلکتور آن انتخاب نمایید.

 

سپس در بالای فرم گزینه‌ ی ذخیره را انتخاب نمایید.

 

پورسانت در سپیدار

 

پس از اینکه پورسانت هر فروشنده مشخص شد، پورسانت هر فروشنده به تفکیک محاسبه می‌شود.

برای محاسبه پورسانت، در قسمت مشتریان و فروش، گزینه‌ ی «محاسبه‌ ی پورسانت جدید» را انتخاب نمایید.

در فرمی که برای شما باز می‌شود، گزینه‌ های “فروشنده” و “نوع پورسانت” را از سلکتور آن انتخاب نمایید، سپس در قسمت “از تاریخ”، “تا تاریخ”، تاریخ‌ های مربوط به محاسبه را وارد نمایید.

در پایین فرم گزینه‌ ی «محاسبه» را انتخاب کنید، سپس اقلام محاسبه، فاکتورهای مرتبط و پله‌ های محاسبه به‌ ترتیب نمایش داده می‌شود.

 

پورسانت

 

سپس در قسمت سمت چپ فرم، مبلغ پورسانت را نمایش می‌دهد.

 

پورسانت

 

 

اگر در رابطه با این مقاله سوالی داشتید خوشحال میشیم پایین همین مطلب دیدگاه خود را با ما به اشتراک بزارید و ما پاسخ گو شما عزیزان هستیم.

 

نویسنده : خانم الهام محمدی

 

195

0


دیدگاه خود را درباره این پست بنویسید