تو این فصل از آموزش ها قصد داریم با آموزش سیستم دفتر کل نرم افزار راهکاران ابری در خدمتون باشیم.
با توجه به سیستم دفتر کل راهکاران ابری بودن در این نرم افزار ابتدا یک مرور گر باز میکنم و آدرس نرم افزاری خود رو وارد میکنیم و پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد نرم افزار راهکاران ابری میشیم.
در ابتدای شروع به کار هر نرم افزار باید تنظیمات اولیه سیستم رو انجام بدیم.
سپس با استفاده از گزینه ⚙️ در قسمت گوشه سمت راست وارد منوی تنظمات میشیم و تنظیمات عمومی مورد نیاز سیستم رو انجام میدیم.
صفحه تنظیمات
از قسمت مدیریت مالی گزینه عمومی ابتدا ارز عملیاتی سیستم رو مشخص میکنیم.
در تب ارز با توجه به نیازمندی که داریم میتوانیم تنظیمات مورد نیاز رو انجام بدیم که هنگام ثبت اسناد ارزی مشخص کنیم که چه مواردی رو بتوانیم به عنوان متغییر در سیستم وارد کنیم (نرخ ارز، نرخ تبدیل ارز، ویرایش مبلغ به ارز مبنا) و یا امکان نمایش یا عدم نمایش نرخ تبدیل ارز ،ارز مبنا و مبلغ به ارز مبنا را مشخص کنیم.
در قسمت تنظیمات شعبه در صورت چند شعبه ای بودن قفل نرم افزار میتونی شعبه ای رو که کاربر قصد ثبت اسناد را دارد رو انتخاب کنتیم.
طبق تصویر زیر:
در قسمت بعدی گزارش ها میتوانیم مشخص کنیم که گزارش ها در چه سطحی آنالیز شوند.
در قسمت سند حسابداری راهکاران ابری در قسمت تنظیمات میتوانیم با تیک دار کردن گزینه ها موارد زیر رو فعال کنیم.
شماره عطف قابل ویرایش باشد. امکان ویرایش شرح، تعداد، شماره و تاریخ پیگیری اسناد در وضعیت های پس از در حال بررسی وجود داشته باشد یا خیر
امکان ویرایش مقدار تفصیلی در وضعیت های پس از در حال بررسی وجود دارد.
انتخاب حساب تفصیلی در سند حسابداری به ترتیب تفصیلی های پر گردش به ازای هر معین.
شماره عطف قابل ویرایش باشد.
در قسمت شماره گذاری میتوانیم تنظیمات مورد نظر رو به ازای سال های مالی مختلف تنظیم کنیم
امکان شماره گذاری و قطعی کردن اسناد به تفکیک شعب وجود دارد.
یکتایی شماره فرعی
در قسمت اسناد پایان دوره هم میتوانیم تنظیمات رو براساس سال های مالی مختلف اعمال کنیم که تنظیمات عبارت است از اجبار بودن صدور سند تسعیر ارز قبل از بستن حساب ها رو اجباری کنیم
اجبار بودن سند تعدیل ماهیت رو مشخص کنیم
و صدور اسناد پایان سال به تفکیک تاریخ و شماره پیگیری
در قسمت تنظیمات حسابداری مالیاتی
درصد عوارض و مالیات رو به ازای هر سال مالی مشخص میکنیم.
در قسمت تنظیمات حسابداری هم میتوانیم مشخص کنیم سیستم در زمانی که میخواهد فایل خرید و فروش فصلی آماده کند، از کدام نوع اسناد استفاده کند.
در راهکاران می توانیم طبق کدینگ حسابداری که داریم سیستم رو استقرار بدیم و طول کد گروه، کل، معین و تفصیلی رو مشخص کنیم که چند رقمی باشند.
امکان استفاده از کاراکتر در کد حساب ها وجود دارد. با فعال کردن این گزینه میتوانیم از حروف و نماد ها هم در کد حساب ها استفاده کنیم.
امکان استفاده از کاراکتر در شماره طبقه بندی وجود دارد با فعال کردن این گزینه هم مشابه گزینه بالا این امکان در شماره طبقه بندی فعال میشود. و در آخر میتوانیم ویژگی های پیگیری و تعدادی رو برای حساب های معین فعال و اجباری کنیم.
در پایان خوشحال میشم با کامنت های خود ما رو تو پیشبرد این معرفی ها و آموزش همراهی کنید و آموزش های رایگان بیشتری رو بتوانیم با شما به اشتراک بزاریم .
برای درخواست دمو و اطلاع از قیمت اینجا کلیک کنید .
نویسنده: مجید مرادی
0